BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Wednesday, September 27th, 2006

Complex-gigant în cartierul ieşean Tătăraşi

Cu o suprafaţă totală construită de 9.000 mp şi o investiţie de peste 4 milioane de euro, viitorul complex comercial „Flux” este cu siguranţă cel mai curajos proiect al companiei ieşene cu acelaşi nume şi unul dintre cele mai îndrăzneţe proiecte de construcţii derulate la acest moment în municipiul Iaşi. Clădirea va avea funcţiuni mixte, incluzând spaţii comerciale şi spaţii pentru birouri. Conform graficului de lucru, complexul urmează să fie finalizat în luna martie a anului viitor.

Startul investiţiei

Construcţia, aflată în stadiu avansat de execuţie („la roşu”), este amplasată în Tătăraşi, lângă piaţa „Doi Băieţi”, zonă care, cel puţin până la acest moment, nu a fost „invadată” de nici unul dintre marile lanţuri de magazine care şi-au anunţat „sosirea” în Iaşi - fapt curios, întrucât Tătăraşi este o zonă comercială activă, intens populată.
Având o poziţie favorabilă - „la stradă”, într-o zonă cu deschidere, care nu este „umbrită” de nici o altă construcţie -, şi o clientelă deja formată, „Flux” SRL a intrat pe o nişă de piaţă neocupată, sperând să profite de avantajul primului venit.

Construcţia a început în toamna anului trecut, beneficiarul pornind de la ideea de a-şi lărgi spaţiul necesar desfăşurării activităţii. „Proiectul a fost gândit iniţial pentru a ne muta noi, cu magazinul de scule şi materiale de construcţii. În acest sens, am achiziţionat un teren pe str. Ciurchi 148-150, cu o suprafaţă de 3.000 mp, şi am demarat lucrările. Pe parcurs, proiectul a suferit unele modificări, inclusiv în ceea ce priveşte destinaţia spaţiilor proiectate”, ne-a declarat domnul Gheorghe Cheşcu, director general al SC „Flux” SRL Iaşi.
Planul iniţial al investitorului prevedea realizarea unei construcţii cu funcţiuni mixte - comerţ şi locuinţe -, cu ponderi relativ egale ca suprafaţă. Ulterior, a fost abandonată ideea de a compartimenta spaţiul de la nivelele superioare în apartamente, soluţia agreată fiind amenajarea de birouri, care vor fi propuse spre închiriere.

Spaţii comerciale închiriate pe etaje

Prin concepţia sa arhitecturală, prin volumetrie, prin materialele utilizate, ca şi prin noutăţile tehnologice pe care le promovează, imobilul de pe strada Ciurchi se doreşte a fi un edificiu unic şi modern în acelaşi timp.

Construcţia este proiectată pe şase nivele - demisol, parter, mezanin şi trei etaje -, cele trei nivele inferioare fiind destinate activităţilor de comerţ, iar cele superioare vor fi amenajate special pentru activităţi de birou. Astfel, demisolul viitorului complex „Flux” va cuprinde două magazine (alimentar şi nealimentar) cu depozitele aferente, la care se adaugă spaţiile tehnice (centrală termică pe combustibil gazos, adăpost APC pentru 80 de persoane, rezervor pentru apă, cameră de pompe), spaţiile auxiliare (vestiare, grupuri sanitare pentru personal şi public), precum şi spaţiile pentru circulaţia verticală şi orizontală (două scări, holuri).

Parterul va găzdui un nou magazin, cu spaţiu de expunere şi vânzare de aproximativ 920 mp, iar mezaninul, precum şi o parte din etajul 1, sunt „rezervate” pentru aceeaşi destinaţie - comerţul.

SpaÅ£iul central al magazinului de la parter va avea la partea superioară un gol central de 6×6 m pentru comunicarea cu etajul 1, care, la rândul său, va avea la partea superioară un luminator de 6×6 m. Prin soluÅ£iile funcÅ£ionale proiectate, spaÅ£iile comerciale de la demisol, parter, mezanin ÅŸi etajul 1 pot funcÅ£iona fie separat, cu mai mulÅ£i beneficiari, fie în mod unitar, cu unul singur. Ceea ce trebuie reÅ£inut este faptul că, în noul complex comercial „Flux”, nu vor avea acces decât marile lanÅ£uri de magazine, investitorul având convingerea că noua locaÅ£ie va reprezenta un punct de atracÅ£ie pentru acestea. „Ne-am propus să închiriem pe nivele, fiecare etaj urmând să fie «adjudecat» de o singură firmă, cu experienţă ÅŸi renume pe piaţă. Până la acest moment, am intrat în contact cu reprezentanÅ£ii „Univers All”, interesaÅ£i să îşi deschidă un nou magazin în IaÅŸi. Le-am pus la dispoziÅ£ie documentaÅ£ia solicitată, însă, deocamdată, nu a avut loc nici o negociere”, a precizat domnul Gheorghe CheÅŸcu.

La cumpărături, cu liftul panoramic…

Pentru spaţiile comerciale de la parter, accesul principal al publicului se face din Str. Ciurchi, cu 2 scări exterioare şi o rampă de acces cu pantă de 8% pentru persoanele cu deficienţe locomotorii. Pentru spaţiile de la demisol (echivalent parter în faţada posterioară şi laterală stânga) accesul se realizează din faţada laterală stânga şi posterioară cu o treaptă de acces.

Trecerea de la parter la spaţiile comerciale de la celelalte nivele (demisol, mezanin, etajul 1) se realizează prin scări interioare. În planul construcţiei sunt proiectate şi trepte exterioare, însă elementul de surpriză este dat de liftul panoramic, care se pare că este cea mai recentă modă în construcţiile ieşene (cel puţin încă un imobil aflat în plin proces de construcţie având proiectată aceeaşi „piesă de rezistenţă”).

Pentru a facilita circulaţia pe scări a persoanelor care transportă marfă (având în vedere că nu este prevăzut ascensor pentru materiale), rampele scărilor s-au proiectat generoase având lungimea de 1,90 m - peste necesarul ce reiese din calculul de evacuare.

Exteriorul: combinaţie de sticlă şi alcobond

La capitolul finisaje interioare, proiectul construcţiei prevede montarea de pardoseli la spaţiile de vânzare (soluţia propusă fiind plăci de granito-gresie), finisarea pereţilor interiori ai sălilor de vânzare cu placaje de gresie sau marmură, realizarea treptelor pentru scări din plăci de marmură sau travertin. În spaţiile comerciale şi depozite se va utiliza tâmplărie de aluminiu cu geam termopan, cu sau fără barieră termică. În birouri şi anexele acestora se va utiliza tâmplărie din PVC cu geam termopan.

La exterior, investitorul a optat pentru un design arhitectural conţinând o îmbinare a plăcilor de sticlă şi alcobond, culoarea acestuia din urmă fiind aleasă în aşa fel încât să fie unicat (cel puţin la nivelul municipiului). Firma care va pune în operă design-ul exterior al construcţiei este „VRG International”, societate care a fost contractată pentru acelaşi tip de lucrare şi la „Iulius Mall” şi „Mall Moldova”. Potrivit beneficiarului, lucrările de exterior vor ajunge în fază finală în luna decembrie a.c.

Dacă va arăta şi în realitate aşa cum se vede astăzi pe hârtie, complexul comercial „Flux” va transforma total aspectul zonei. Proiectele de amenajări exterioare incluse în planul de investiţii fac referire la realizarea de trotuare şi pavimente în jurul clădirii pe faţadele Nord, Est, Sud, amenajarea unei platforme de parcare (spre faţada de Nord), cu o capacitate de 90 de locuri, împrejmuire pe laturile de Est şi Sud, precum şi amenajare de spaţii verzi şi obiecte de mobilier urban. „Construcţia este modernă şi beneficiază de toate facilităţile necesare. În ceea ce priveşte preţul, putem spune că se va alinia la nivelul pieţei, mai ales că vom oferi o serie întreagă de beneficii prin calitatea spaţiilor. Probabil vom merge pe un preţ de 15 euro pentru spaţiile comerciale şi de 8-10 euro, pentru cele destinate birourilor”, a precizat directorul „Flux” Iaşi. Acesta a apreciat că, în condiţiile în care va reuşi să închirieze spaţiul la capacitate maximă, investiţia se va amortiza în 4-5 ani.

Despre „Flux” Iaşi

SC „Flux” SRL este prezentă pe piaţă din anul 1993, fiind orientată pe activităţi de comerţ cu produse alimentare, dar şi cu materiale de construcţii.

La momentul actual, societatea ieşeană administrează şapte magazine amplasate în diverse zone ale oraşului, dintre care cele „consacrate” se situează în Tătăraşi. O parte din veniturile „Flux” Iaşi provin şi din închirierea spaţiilor pentru birouri şi depozite, amplasate pe str. Aurel Vlaicu, cu o suprafaţă totală de 4.000 mp.

În ceea ce priveşte rezultatele financiare, merită menţionat faptul că anul 2005 a fost încheiat cu un profit de aproximativ 20 miliarde ROL, la o cifră de afaceri de 195 miliarde ROL. Anul 2006 se anunţă a fi şi mai profitabil, cifra de afaceri raportată la jumătatea acestui an depăşind 109 miliarde ROL.

sursa: Financiarul.ro

Postat in Stiri de SirLaser la 12:01.

Adauga un comentariu