BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Wednesday, August 30th, 2006

Bacăul va avea cel mai mare mall din Moldova

Au început lucrările de construcţie la „Arena City Center” din Bacău

La data de 17 august au început lucrările de construcţie la ceea ce compania „Arena City Center” afirmă că este cel mai important proiect de retail din zona Moldovei. Amplasat în zona centrală a oraşului Bacău, mall-ul „Arena City Center” este un proiect în valoare totală de 35 de milioane de euro, urmând a avea o suprafaţă totală construită de 30.000 mp şi o suprafaţă utilă de 20.000 mp, structurată pe parter şi trei etaje, iar cumpărătorii vor avea la dispoziţie o parcare exterioară cu 700 de locuri. Potrivit planurilor existente, mall-ul „Arena City Center” va fi deschis în ultimul trimestru al anului 2007.

Se estimează un flux de 5.000 de vizitatori pe zi

„Arena City Center” se va construi în strada „Ştefan cel Mare” nr. 28, pe locul fostei fabrici de încălţăminte „Partizanul”, terenul aparţinând domnului Ovidiu Budeanu, proprietarul acestui viitor centru comercial. Amplasamentul reprezintă 43din valoarea investiţiei, diferenţa de 57 de procente fiind asigurată din fonduri oferite de „HVB Bank”. „Ne-au socotit la milimetru, dar cu firma de consultanţă cu care lucrăm, «Eurisko», şi cu firma de avocatură am reuşit să convingem că vrem să facem un lucru extrem de serios, o afacere sigură şi profitabilă, care se poate amortiza în zece ani”, a precizat domnul Budeanu, aducând în discuţie argumentele cu care a reuşit să convingă instituţia bancară. Acesta a estimat că noul mall va fi un obiectiv de interes regional şi va avea un flux de 5.000 de vizitatori pe zi, în weekend urmând să se ajungă la 10.000 vizitatori/zi. „Această investiţie este concepută pe specificul Bacăului, oraş care poate asigura singur fluxul de clienţi necesar unui asemenea complex comercial. Credem, însă, că «Arena City Center» va fi un mall de interes regional”, a afirmat domnul Budeanu, care a mai adăugat că, din acest motiv, s-a gândit să construiască şi un hotel de circa 100 de locuri.

În ce priveşte chiriile pentru spaţiile comerciale, s-a afirmat că acestea vor fi la nivelul pieţei. „Chiriile nu vor depăşi nivelul pieţei, dar în «Arena City Center» vor funcţiona doar firme care oferă mărfuri şi servicii de marcă. În chirie va fi stabilită suma de 2 euro/mp pentru partea de marketing, pe lângă chiria fixă şi partea fluctuantă (aproximativ 6 euro/mp), aceasta din urmă revenind utilităţilor, care vor fi plătite în regim pauşal. Dacă luăm în calcul şi firmele «ancoră», chiria va fi între zero şi o sută de euro metrul pătrat”, a spus domnul Budeanu.

Jumătate din spaţii sunt deja închiriate

Înainte chiar ca lucrările de construcţie să fie demarate, jumătate dintre spaţiile comerciale ale „Arena City Center” au fost deja închiriate. Printre cele peste 140 de magazine care vor funcţiona în mall-ul băcăuan, şi-au manifestat dorinţa de a se număra şi nume sonore de pe piaţa românească de profil. Astfel, în acest moment, au închiriat spaţii companiile „Flanco”, cu un magazin „Flanco World”, „New Life”, cu un drugstore, Librăriile „Alexandria”, „House of Art”, „Benvenuti”, „Levi’s”, „Bigotti”, „Future Shop”, „Internity”, „Beauty Shop”, „Hang Ten”, „Office Shoes”, „Cellini”, „Leonardo”, „Jolidon”, „Steilmann”, „Spar”, „Spring Time”. Potrivit investitorului, discuţiile demarate până în acest moment vor duce în scurt timp la semnarea precontractelor de închiriere pentru 70din spaţiile comerciale. Domnul Budeanu a mai afirmat că, din totalul suprafeţei, un procent de 70va fi rezervat brand-urilor naţionale şi internaţionale, iar 10-15firmelor de marcă din Bacău. Doamna Florina Cojocari, senior broker la departamentul de retail al „Eurisko”, a subliniat că vor fi aduse şi firme „ancoră”, pe lângă care vin şi brand-uri de o mai mică anvergură, dar de renume. Prima dintre acestea este „Spar”, din Olanda, care va fi reprezentată pentru prima dată la Bacău, pe o suprafaţă de 1.000 mp.

Impulsionat de ritmul în care se încheie precontractele de închiriere, domnul Ovidiu Budeanu intenţionează să dezvolte proiectul „Arena City Center”. „Deşi anul viitor vom livra pe piaţă acest proiect, nu înseamnă că ne vom opri aici. În funcţie de evoluţia acestui concept şi de condiţiile de piaţă vom analiza toate variantele legate de o posibilă extindere a centrului comercial cu peste 50%, a declarat preşedintele companiei „Arena City Center”.

Specializare la „International Shipping Center”

Înainte de a demara proiectul, domnul Ovidiu Budeanu a participat la un curs de iniţiere în economia mall-urilor, la „International Shipping Center” din Statele Unite ale Americii. „Nu am făcut rabat de la nimic pentru a asigura calitatea proiectului. Am participat la acest curs de iniţiere în economia mall-urilor, am luat în calcul toate detaliile, toate costurile şi toate standardele internaţionale pentru astfel de obiective. Ideea principală este de vizibilitate maximă, astfel încât vizitatorii să poată vedea de la intrare magazinele de la toate etajele”, a spus domnul Budeanu.

„Arena City Center” se va distinge printr-un design interior atrăgător şi focus pe entertainment, oferind un mod plăcut şi elegant pentru cumpărături. Ambianţa atractivă va fi asigurată de o fântână arteziană, multe spaţii verzi, scări rulante moderne şi lifturi panoramice din sticlă. Construcţia va fi realizată din materiale moderne, de foarte bună calitate. La parter vor exista cafenele elegante unde clienţii pot stabili întâlniri sau se pot relaxa, iar etajul al doilea (10.000 mp) va fi dedicat în întregime spaţiilor de petrecere a timpului liber, găzduind trei săli de cinema, o zonă de restaurante şi fast-food-uri, bowling, biliard şi spaţii de joacă pentru copii. „Arena City Center” va deveni unul din principalele locuri pentru organizarea evenimentelor importante din Bacău. „Majoritatea retailerilor care au închiriat deja spaţii consideră că punctele forte ale mall-ului constau în amplasamentul central, structura şi designul interior, circulaţia eficient organizată şi vizibilitatea tuturor magazinelor. Extrem de importante sunt însă şi accesibilitatea centrului comercial atât cu maşina, cât şi cu mijloacele de transport în comun şi parcarea generoasă”, a mai adăugat doamna Florina Cojocari. Prin specificul său regional, „Arena City Center” îşi propune să devină o destinaţie preferată atât pentru pentru locuitorii oraşului Bacău, cât şi pentru cei din Piatra Neamţ, Roman, Oneşti, Adjud, Moineşti sau Comăneşti, ceea ce însumat înseamnă un potenţial de clienţi de circa un milion de persoane.

O provocare pentru constructorii băcăuani

Punerea în funcţiune a centrului comercial va conduce la crearea a circa 800 de noi locuri de muncă, după cum au estimat responsabilii proiectului. Până atunci, însă, alte locuri de muncă se vor crea pe timpul lucrărilor de construcţie, lucrări deosebit de complexe, după cum le-a apreciat domnul Corneliu Saftiuc, reprezentantul antreprenorului, societatea „Conbac” Bacău, firmă care se află în faţa unei adevărate provocări, executând pentru prima dată un imobil de asemenea dimensiuni.

Pe lângă antreprenorul „Conbac” Bacău, în acest proiect mai sunt implicate „HVB Bank” România, în calitate de finanţator, arhitectul „Vanel Exim” Bacău, „Prompt Trading” Bucureşti şi „Gardiner and Theobald” - pentru partea de management, iar consultanţa imobiliară şi închirierea spaţiilor este asigurată de „Eurisko Consulting”.

În noul mall vor fi integrate două corpuri vechi de clădire. Mall-ul „Arena City Center” va fi amplasat în zona centrală a oraşului Bacău, pe locul fostei fabrici de încălţăminte „Partizanul”. În urma demolărilor acesteia, din vechea fabrică au rămas două corpuri de clădire, formate din parter şi două, respective trei etaje, care vor fi integrate în structura viitorului centru comercial. Primul corp de clădire, cel format din parter şi două etaje, cu o lungime de 145 de metri, este amplasat pe latura sudică a terenului şi este format din două tronsoane, din care unul a fost construit între cele două războaie mondiale, iar celălalt după anul 1950.

Cel de-al doilea corp, amplasat în zona nordică, are laturile de 22, respectiv 25 metri. ţinând cont de existenţa celor două construcţii, proiectantul a avut misiunea de a le integra într-un ansamblu unitar din punct de vedere funcţional, arhitectural şi structural, alături de o serie de noi corpuri de clădire.

Spaţiu special amenajat pentru socializare

Structura funcţională a viitorului centru comercial a fost concepută după principiul supermarket-urilor tip Mall în care sunt amplasate un număr mare de magazine cu diverse profiluri comerciale, distribuite pe o suprafaţă comercială de mari dimensiuni. Pe lânga rolul comercial al acestui spaţiu s-a urmărit şi crearea unui cadru propice pentru contacte sociale, realizându-se în acest mod un centru de interes urban, care să contribuie în final la ridicarea gradului de civilizaţie a populaţiei din zonă.

Centrul comercial este conceput, aşadar, ca un spaţiu unitar dezvoltat în jurul unui hol central pe trei nivele şi acoperit cu un luminator de mari dimensiuni. Acest spaţiu are rolul de piaţă pietonală, în care sunt organizate activităţi similare cu cele amplasate de regulă pe străzile comerciale urbane. Spaţiile comerciale şi de agrement, situate perimetral, sunt puse în valoare o dată în plus prin căile de acces orizontale şi verticale (prin intermediul scărilor rulante), conducând la crearea unei ambianţe agreabile a întregului ansamblu.

Cum este proiectat interiorul ÅŸi exteriorul mall-ului?

Arhitecţii care au lucrat la acest proiect şi-au propus să realizeze o nouă clădire care, prin volumetria exterioară simplă şi echilibrată, subliniată de alternanţa finisajelor exterioare şi a suprafeţelor vitrate, să constituie un ansamblu dinamic şi arhitectural care să se integreze firesc în contextul existent şi să devină un reper arhitectural pentru zona de nord a municipiului Bacău.

Finisajele exterioare vor fi din placaje cu alucobond şi tablă cutată peste termoizolaţia din vată minerală, iar latura exterioară va fi din tâmplărie sau perete cortină din aluminiu cu geam termopan fumuriu şi oglindat. În ceea ce priveşte finisajele şi compartimentarea spaţiilor interioare, acestea vor asigura imobilului toate facilităţile necesare unui centru comercial de tip mall.

La parter vor fi amplasate trei accese principale pentru public, respectiv dinspre strada „Ştefan cel Mare”, dinspre magazinul „Billa” şi dinspre parcarea situată la est, iar holul principal va fi dotat cu fântâni şi spaţii verzi, locuri de odihnă şi mobilier urban. În jurul holului sunt distribuite spaţii comerciale care pot avea diverse suprafeţe şi destinaţii. Pe latura de nord au fost amplasate centrala termică, un spaţiu tehnic şi grupul sanitar pentru public. Pe latura sudică au fost creionate trei accese pentru aprovizionare dotate cu ascensoare şi scări. De asemenea, în zona spaţiilor tehnice a fost prevăzut un alt acces pentru aprovizionare în dreptul ascensorului şi scărilor existente. Aria desfăşurată totală a parterului este de 9.908,56 mp, din care spaţiilor comerciale le va fi rezervată o arie de 5.437,11 mp.

La subsol, pe latura de vest se află adăpostul pentru apărare civilă, aria desfăşurată a acestuia fiind de 526,24 mp.

La primul etaj au fost amplasate diverse spaţii comerciale în jurul holului principal, care beneficiază de asemenea de cele patru accese pentru aprovizionare. Pe latura de nord (peste centrala termică) au fost proiectate centrala de ventilaţie, alte spaţii tehnice şi grupul sanitar pentru public. Spaţiile comerciale vor ocupa o arie de 6.989,77 mp, din aria desfăşurată totală de 9.429,25 mp a primului etaj.

La etajul al doilea se află zona de agrement formată din spaţii pentru bowling, jocuri mecanice, restaurant, cazino, fitness, restaurante tip fast-food, casele de bilete pentru cinema şi două baruri. Aceste spaţii sunt, de asemenea, distribuite în jurul holului principal şi deschise către acesta, creându-se un asamblu unitar şi apreciabil din punct de vedere arhitectural. Tot pe latura de nord se află grupurile sanitare pentru public. Acest etaj are o arie desfăşurată totală de 9.434,17 mp, din care spaţiile de agrement ocupă 6.797,53 mp.

La etajul al treilea au fost amplasate patru săli de cinematograf, din care trei de 80 de locuri şi unul de 150 de locuri, un grup de birouri pentru administraţie cu acces separat şi trei spaţii tehnice peste zonele de aprovizionare de pe latura sudică. Sălile de cinema vor ocupa 1.372,55 mp din aria desfăşurată totală de 2.377,85 mp a acestui etaj.

Căile de acces verticale sunt asigurate prin scările rulante din holul principal, două lifturi pentru persoanele cu handicap, lifturile şi scările de la cele patru căi de acces pentru aprovizionare, precum şi prin cele patru scări care flanchează intrările principale în supermarket.

Finisajele interioare sunt formate din pardoseli din gresie în spaţiile comune şi grupuri sanitare, şi pardoseli speciale la cazino, bowling şi restaurant, tencuieli şi placaje decorative la pereţi şi plafoane false din fibre minerale şi gipscarton. Tâmplaria interioară se va executa din tâmplărie de aluminiu cu geam clar la magazine şi PVC la depozite, anexe şi grupuri sanitare.

Acoperişul va fi tip terasă cu hidroizolaţie din membrană termosudabilă, iar peste holul principal va fi realizat un luminator pe structură metalică de 15 metri deschidere, acoperit cu policarbonat. „Arena City Center” va avea o arie construită totală de 9.908,65 mp, iar aria desfăşurată totală va fi de 31.676,16 mp.

De ce este „cel mai mare mall din Moldova”?

Conform iniţiatorilor proiectului, „Arena City Center” va avea 31.000 mp, în timp ce „Iulius Mall” Iaşi are 34.000 mp. Întrebat de reprezentantul revistei FINANCIARUL cum justifică, în aceste condiţii, titulatura de „cel mai mare mall din Moldova”, domnul Ovidiu Budeanu a precizat: „într-adevăr suprafaţa totală a mall-ului ieşean este mai mare, dar spaţiile comerciale de la ocupată de «Iulius Mall» ocupă 14.600 mp, în timp ce la «Arena City Center» vor acoperi 20.000 mp. Aceste este criteriul care se ia în calcul la stabilirea clasamentelor”.

sursa: www.financiarul.ro

Postat in Stiri de SirLaser la 23:10.

Adauga un comentariu